Min lilla skrutt.

Så... det blev onsdag morgon och febern ville inte ge med sej, ringde till VC och bad om en akuttid samma dag, fick en tid kl 14 hos den vikarierande Dr där nere på VC (hon var super goo och hur duktig som helst!!!). Så vi åkte från Tessan direkt dit. Väl där nere såg man att hon hade en förhöjd sänka och fick ont när Dr tog henne på magen. Hon trodde det kunde vara urinvägsinfektion, så dom satte kisspåse och sen fick vi åka direkt ill Danderyds barnakut. När jag och Lova kom dit va de inte en kotte i väntrummet så vi fick ett rum på direkten!! Fick lämna "kiss-påsen" och sen vänta, och vänta och vänta, (med en liten ledsen tös runt halsen som gallskrek om man satte sej ner så kändes väntan som år!:)) Efter undersökningar, och försök-få-liten-bebis-att-kissa-i-mugg, samtal med läkare så fick vi förklaringen till Lovas febertoppar, svängiga humör och onda mage, Min lilla skrutt har alltså fått urinvägsinfektion. Nu äter hon antibiotika i 10 dagar. sen ska hon fortätta att äta nån medicin i 2-3 månader och tills man vet att allt ser bra ut. Nu väntar vi på en tid för ultraljud av lill skrutts njurar (skulle göras inom en vecka) Mån, tis, ons nästa vecka då? Vi håller tummar och tår för att allt ser bra ut!!!!

Nu mår hon bättre, men är fortfarande kinkig från och till, hon har väl vant sej vid att man burit på henne hela tiden så nu vill hon inte gärna ligga på golvet och kämpa:)

Var så mycket i Onsdags, så nu har jag massa frågor tills vi får komma tillbaka och göra ultraljudet!! Hoppas vi får en tid på Tisdag, jag jobbar på Måndag!!!

Pappa Fredrik lyckades missa Lovas vakna febernätter då han va på "Träningsläger" i Barcelona och hade de bra, kom hem onsdag natt lagom tills allt var över... Nej jag är inte BITTER!!!  Haha:)   Tur jag hade Tessan som stand in.. Hon var/är en ängel natt som dag, Sorry att din långledighet inte blev som du tänkt dej!!!

Min Älskade lilla Lova








Kommentarer
Postat av: Therese

Ååhhh. Mina älskade!! Ni betyder allt! <3

2011-04-17 @ 20:15:28
URL: http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: gam.Farmor

Sötaste som finns,gam.Farmor längtar efter dig SÅÅÅÅÅ,<3

2011-04-30 @ 11:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0