Trädgårdsplanering!

Nu när solen skiner och våren kommit så spritter det riktigt i mina gröna fingrar (Om jag ändå hade sånna fingrar)!! Jag planerar för fullt i mitt huvud men får inte ihop det! Jag vill ha en häck runt min tomt, den ska skydda insynen från gånvägen på sidan, altså behöver jag ha en snabbväxande så den hinner växa hög under min livstid. På framsidan skulle jag kunna tänka mej en lägre häck med vita blomster, går det att byta häck i ett hörn, Från en hög till en låg? Jag vill plantera något litet träd, eller buske på framsidan men vad, blåbär, syren, fin blomväxt...? Hur ska vi göra på baksidan? Ta ner hela skogsdungen och göra stor gräsmatta (massa jobb) eller ska vi nöja oss med liten tomt och häcka ut skogsdungen (mindra att sköta om och klippa)? Vad ska jag så för något? Potatis, morötter annat skoj? Tyckerinte om att ligga i rabatter och rensa ogräs och sånt skit! Nej, lättskött ska de vara!! Jag behöver hjälp!! Mitt största problem är att hunden inte håller sej på tomten så någon slags inhängnad är ett måste, man riktigt stängsel är svindyrt!! Ojojoj, vilka problem!:)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vill oxåå. Ring när jag ska komma och krypa på knä och hugga in med mina starka armar!

2011-04-17 @ 20:17:26
URL: http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja allt va som det skulle,dom såg att ena njuren va omogen men det skulle inte ha med det att göra.. finns inget att göra för att förhindra.. fick höra att vissa barn har någon "reflux" som det heter som gör att lite pink kommer upp i röret igen..??!! Men hon har inte fått tillbaks det.

Åhhh va kul att höra, hon älskar alla Char-lee och speciellt om hon kan ta hand om dom :D Vad tyckte ni om dagiset?

Allt går nog bra med Lova ska du se :) Men man blir så super stressad och det är inte kul när dom sticker dom och vänta bara till hon ska ligga i en maskin med en typ vakum madrass runt sig där hpn MMÅSTE ligga helt stilla för att dom ska röntga.. puuuh!! Då får man leka som alldrig förr :D

Men den kanske ni slipper..!!

2011-04-17 @ 20:21:39
URL: http://missclefberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0