Denna dagen...

... började i spåret, en springtur med Anna, phu var riktigt skönt att springa idag, luften är inte lika tung längre! Efter det hämtade jag upp Tessan å så åkte vi till Täby centrum, käka lunch och kika i affärer, jag är ute efter en uv-dräkt till Lova då vi ska åka utomlands, men hittar ingen bra, fanns en jätte fin på stadium men minsta str där var 86, och Lova har nu stl 74. Jag vill heller inte att den ska va svindyr då den bara kommer att användas under 1 vecka eftersom hon kommer att ha växt ur den tillnästa sommar!! Har också hittat en resevagn som jag tror kommer bli bra, en cicco liteway tror jag den heter. Så får de bli=)

Aja frid å fröjd, va trevligt vi har, tills vi kommer ut på parkeringen!!!! Både jag och Tessan har fått BÖTER, 300 pix ivar, eftersom vi båda va virriga och glömde p-skiva. Fan va trött jag blir på mej sjäv!!!!! Typiskt mej!!!!

Trevlig dag annars, avslutad med lchf-glass och kaffe hemma hos Tessan, där Lova och Harry lekte en stund också!:)


Åå vadkul vi har tillsammans:)

Nu till nå helt annat, va till bvc förra veckan, Lova väger nu 7600 g och är 70,5 cm lång. Jag tog upp våra nattningsrutiner, vi har haft lite problem på kvällarna, det har tagit mellan 30 min till 2 h att lägga plutten, vi har gett henne välling i sängen och sen suttit bredvid tills hon somnar då hon fått smått panik då vi lämnat hennes rum. Barnmorskan tyckte vi skulle testa 10-min metoden. och vi skulle då göra såhär: Vi skulle inte ge henne vällingen i sängen, så nu får hon äta den ute i soffan, sen går vi in med henne till hennes rum (och mörklägga), där ska vi krama om hennes kudde och hennes nalle (ska endas ha 1 nalle i sängen) och vara glada:) Vi ska ska sen lägga ner henne i sängen och sjunga en gonattvisa och tillsist säga gonatt och gå ut och lämna dörren på glänt. Det är viktigt att både jag och Fredrik gör på samma sätt och i samma ordning varje kväll. Sen ska vi inte gå in till henne förrän det gått 10 min fastän att hon skriker, och skriker hon efter 10 minuter ska vi bara gå in, lägga genne på kudden, säga gonatt och sen gå ut igen. och upprepa det tills hon sover. Första kvällen var pest, det ända vi ville var att gå in dit ta upp henne och krama om och trösta, men jag hade bestämt mej för att ge det en chans. Det tog 25 min tills hon sov. Hon gallskrek inte i 25 min, kanske skrek i 10 sen va det mest gnäll. Andra kvällen tog det 9 min, då gick vi alltså inte in till henne, 3 kvällen gnällde hon lite när vi gick ut från rummet och alla andra kvällar efter det har hon inte sagt ett ljud, vi har hållt på lite mer än en vecka och jag hoppas att det håller i sej. Men man går nästan och väntar på ett bakslag, så här lätt kan det väl inte vara!!??:) Fortsättning följer!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

De finns uv dräkter på barnenshus för bara 199 kr :)

2011-08-14 @ 20:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0