Sjukstuga.

Japp Lova är sjuk. Hon fick feber i lördags men va ändå ganska pigg, på Söndagen va hon jätte hängig, sov mest hela dagen, och va gnällig. Eftersom hon haft urinvägsinfektion tidigare, och vi fått order om att vara uppmärksamma när hon får feber så ringde jag vårdguiden, där tyckte dom att vi skulle åka in till norrtälje akuten. Vi va där 18, efter urinprov å undersökning så fick vi remiss till Astrid Lindgrens, Vi va därinne 22, sen va vi hemma igen 7 imorse. Dom hittade inge fel på Lova allt visade normalt, bara att vänta ut febern. Tycker det är bra ändå att dom vill va på den säkra sidan och kollar upp ordentligt, Men fy satan va vi va trötta allihopa idag, vi sov till 14 med ett hål för välling kl 10!! Skönt:) Efter det har Lova varit piggare idag, hade dock 39,2 ikväll innan hon la sej, men hoppas och tror ändå att hon är bättre imorgon...

... För då mina vänner, då är det dax för jobb igen!! Efter mer än ett år hemma och ca 10 månaders gos med min bebis så är det nu dags att lämna över till pappsen som också vill njuta av ledighet med Lova. Men fy vilken ångest jag har nu känner jag, Vill ju vara hemma hela dagarna med min lilla, speciellt just nu då det händer så mycket. Som tur är jobbar jag ju inte varje dag hela dagar men tro inte att jag mjukstartar, nej vi börjar med ett 25-timmars pass=) Så nu är det tänkt att Fredrik ska vara hemma med Lova tills i mars då hon ska börja dagis. Spännande!!:)

Å just ja, jag har målat om i köket nu också, blev klar ikväll!! Eller så gott som klar, behöver måla panelen en tredje gång men färgen tog slut (såklart), så det får vänta till löning, men det ser inte jätte illa ut som det är nu!! kommer bli jätte fint när vi fått upp något på väggen sen, vill ha en hylla med en hjärta-på-tråd-blomma i en kruka jag hittat (Farmor -Det blir nog den viita plåtkrukan:)) uppe i vallby. sen tror jag att jag vill ha ett väggord eller en tavla eller en svart tavla som man kan skriva och sätta upp bilder med magnet, ni vet?:) Vi får se vad det blir:) Ska visa när det är klart sen! Nej nu ska jag hänga inne på blocket, det är min nya hobby, jag hittade häromdagen en hemnes dagbädd för 950 kr tror den kostar 3500 ny, men den va mitt inne i stan så den vågade jag inte ringa på, (vågar inte tänka tanken på mej inne i stan körandes med en släpkärra!! Kan sluta illa!) kollar också lite på paraplyvagnar, kanske köper en beg ändå om jag hittar nån fin. Omständiga jag!!=)


Finast i världen<3


Kommentarer
Postat av: Therese

Åhhh mitt ♥!

2011-08-16 @ 22:46:18
URL: http://tisskisset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0